Červen 2017

Cars 3

20. června 2017 v 17:12 | Alexandra |  O filmoch
"Ako zistím, kedy je čas skončiť?" "Mladí ti povedia."
Po prvýkrát sa v týchto filmoch ocitá aj vekový rozdieľ. A ukazuje to, čo všetci vieme už dávno. Že vek nie je len číslo. Minimálne nie v rýchlostných pretekoch. Zmena nie je zlá, omieľa sa to všade a Blesk aj tak odmieta čokoľvek zmeniť. A každá vec, ktorú urobil ho viac a viac posúvala do starších čias. Najhlavnejšie je neskončiť tak ako starý Hudson Hornet. Alebo....
Príbeh ide pekne postupne až do momentu, keď vám dôjde ako toto celé fiasko skončí a potom už len čakáte, kedy to blikne aj hlavnej postave alebo komukoľvek inému. Prekvapivé bolo ako neskoro mu to celé docvaklo. V podstate až pred cieľovou čiarou.
A samozrejme nesmú chýbať ani takzvané trápne momenty (pre niekoho vtipné). To sú tie, pri ktorých sa občas ani nedá pozerať, čo sa to vlastne na plátne deje. Tieto momenty robili česť svojmu menu a že ich tam bolo požehnane. Takže nuda nehrozí.
Ja skôr dávam prednosť emóciám na dráhe. Boli také dobré ako si ich pamätám z jednotky....a zrazu skončili. Preteky boli ukončené a zostali už len oči plné vďaky a Burák.
PS: Koniec z jednotky sa nezopakoval. Vymysleli to lepšie. Žiadna porážka nie je prípustná.

Cars 3 - snáď posledný film

14. června 2017 v 18:46 | Alexandra |  O filmoch
Ak bude toto posledný film, tvorcovia si takto pekne uzavrú nádhernú a poučnú sériu filmov o autách.
Ďalšie príbehy by už boli len marketingovým ťahom. Nemali by už poriadny príbeh, keby bol hlavnou postavou stále McQueen.
Čo sa týka druhého filmu, to už mi viac pripadal ako marketingový ťah, než poriadny príbeh. Alebo jednoducho Burákove hlody medzi špiónmi a aby sa nepovedalo pridali aj niečo o priateľstve...
Od Cars 3 čakám čosi viac. Nabehli si k zaujímavému vyústeniu príbehu, "ohromnému" záporákovi, nejakej tej novej, živej postave, ktorá vám môže pomôcť a hlavný charakter zahnali do kúta. Stačí to už len dotiahnuť do konca a nejak dobre to ukončiť. Ľahko povedať, ťažšie urobiť.
Čisto dobrý koniec už začína byť viac a viac ohranný, tak ako teda zakončiť rozprávku? Ak niekto videl film Mupets, tak to je jeden zo skutočne nádherných koncov. Ukazuje, že nie všetko musí končiť víťazstvom a že prehra nie je koniec sveta. Hlavne, keď odchádzate ako porazený hrdina. Presne toto sa stalo v prvom filme Cars a či to urobia znovu alebo sa budú držať starej klasiky happy endu alebo vymyslia niečo nové, to je to čo bude ľudí lákať na tento film. Spolu s humorom pre deti a myšlienky, ktorá by mohla byť pre dospelých celkom známa.
Čo sa týka hlavnej postavy, lekcie z prvého filmu sa s ním ťahajú celý život. On jediný berie život ako zážitky a nie ako veci a peniaze. To je ďalšia vec, ktorá by mohla v ľuďoch zarezonovať po vzhliadnutí filmu. Už od ......sa tvorcovia filmu snažia ľuďom ukázať len to najdôležitejšie v živote.
No jednoducho Disney.

Assassin´s Creed Origins - Svetová premiéra

12. června 2017 v 17:53 | Alexandra |  O hrách

Ak na príbehu skutočne pracovali ešte pred Unity, konečne by som mohla dostať to na čo čakám. Skutočný príbeh plný zvratov, ktorý ma dokáže fascinovať, uspokojiť a na ktorý budem spomínať ešte veľmi dlho. Mám od toho veľké očakávania.
A hry, ktoré vytvorili, aby zaplnili veľkú medzeru medzi Black Flag a Origins by som určite nenazvala odpadom ako niektorí nemenovaní na nemenovaných internetových stránkach. Unity hoci má veľa bugov, má aj kvalitný príbeh. Ja nie som hráč, takže neviem povedať či stojí za to zahrať si Unity kvôli príbehu aj cez toľko chýb.
Syndicate má zase priemerný príbeh a veľa vecí tam nie je zábavných, ale vždy som sa tešila na ukážky, aby som videla ako do seba postavy dobiedzajú. Postavy a charaktery sú práve tým, čím Syndicate vyniká. Dvojica hlavných postáv tu doteraz nebola a keď sa ešte k tomu niekde ďalej v príbehu rodí láska a isté historické postavy vás nedokážu nudiť (Charles Darwin), myslím, že hra je vydržateľná.
O príbehu Origins viem zatiaľ len toľko, že hlavná postava je Bayek (neviem prečo mi to pripomína češtinu), budúci zakladateľ rádu Assassínov, že sa budeme pohybovať v dobách Kleopatri...a to je všetko. Trailer už vonku je, no nie všetko je tak úplne jasné. Výsada trailerov. Keby sme všetko vedeli už na začiatku, nebola by to taká sranda.
Napríklad by ma zaujímalo...vo všetkých doterajších dieloch sa často hovorilo o Bohovi. Ale doba Kleopatri ešte nepoznala kresťanstvo, teda ani Boha. Čomu teda verili prví Assassíni? Na faraónov? Alebo to celé začalo IBA kvôli Templárom? Existovali vôbec v tej dobe Templári? Žeby sme mali tú česť s niekým iným, novým? Už sa spomínalo niečo rysujúce pomstu, ale to mi už príde také obohrané, že nad tým ani neuvažujem. A že oni prví videli Boha. Tá veta sama za seba je otázkou. Tu mi nepomôže už ani moja predstavivosť.
Vývojári s novým dielom sľubujú aj nejaké nové veci a systémy. Všetko bude síce komplikovanejšie, ale pre hráčov iba kvalitnejšie. Nemám toľko skúseností s Ubisoftom ako iní hráči a asi by som mala byť rada. Väčšina z nich už sú pesimisti, ktorí už radšej ani nedúfajú a hru jednoducho "prejdú". A tými úvodzovkami myslím, že si hru ani nezahrajú.
A z tých noviniek, ktoré nám vkladajú pod nos je väčšina krok k realistickému svetu a zostatok je známy z iných hier. Ako kompas z Horizon Zero Dawn namiesto minimapy alebo orol, ktorého môžete ovládať, teda vo Far Cry Primal sova, a veľa iného. Celkovo mi to pripadá ako pokus zlepšiť celú hru. Pridávajú tam čo najviac možností ako hru prejsť. Nech je to rozmanité, ale odobrali šprint. To mi pripomína prvú hru s Altairom. Buď ste cieľ zabili potichu alebo vôbec. Ale načo by bol potom Bayekovi štít?
V priebehu gameplaya som úplne zabudla, že tam ten kompas vôbec je, so šípmi je Bayek kreatívnejší než Connor, ale zato aj viac ukecaný. Za každé rozhodnutie, ktoré hráč spraví (rozhodne sa nevystreliť, vyšle svojho orla), ho charakter obdarí komentárom.
A vojaci, nová vylepšená umelá inteligencia, by mali na hráčov zaútočiť aj sami, bez prvého úderu od hráča. Takže už žiadne státie strážcov okolo kým hráč zabije jedného potom druhého atď. To by mohlo hráčov inšpirovať, aby sa skupinám nepriateľov oblúkom vyhýbali. Lebo ak nie, mohli by dostať slušne na prdel. Za predpokladu, že bude nová inteligencia fungovať tak ako má.
Ďalšou novinkou bude deň rozdelený na tri časti. Prácu, jedlo a spánok. Vo Far Cry ma vždy štvalo, keď si hráč behal non stop po mape a späť išiel len keď chcel dennú dobu. Ale či sa to bude týkať aj hlavnej postavy... niečo ako We Happy Few.....
To ukáže až hra samotná.

Plants vs Zombies

2. června 2017 v 13:32 | Alexandra |  O hrách
Komix síce detský, ale hra je skvelá.
Momentálne sa nachádzam v dvoj, možno trojdňovom hype, takže až po ubehnutí nejakého času sa ukáže ako veľmi ma tá hra chytila. Zatiaľ ma chytila dosť, keďže som za pol dňa vymlátila baterku celého mobilu. Väčšinou počúvam hudbu, teraz bežala hra, kde sa ma pokúšali dostať zombíci a neraz som mala na mále. V poslednej chvíli ma zachránila kosačka, ktorá nepriateľom prešla priamo po chrbtoch a spravila im fasádu. Ale stalo sa už aj, že som prišla o svoj mozoček. Tá kosačka ako tak istí celý boj, no keď už ich stratíte, ide doslova o život (herný samozrejme). Udržuje to hru aspoň trošku dramatickú, keď si odmyslíme zombíkov s jediným héliovým balónom priviazaným na páse alebo skákajúcich na skákadle.
Našťastie sú v hre zahrnuté aj minihry. Párkrát sa stalo, že ma hlavné dobrodružstvo už omrzelo a vtedy ma zachránili bočné levly. Hrať za zombiekov alebo proti zombiekom s hlavou hrachostrelky bolo v tej chvíli omnoho záživnejšie než tie neustále sa opakujúce levly, kde si treba dať pozor na dostatok svetla a približujúcu sa armádu, ktorá vám chce zjesť mozog. To mi pripomína finálny bossfight. Po dohraní som bola trochu sklamaná. Zdal sa mi príliš jednoduchý. Pokiaľ máte dostatok ľadových a ohnivých rastlín ste za vodou.
Vtedy je lepšie opäť sa zahrabať do minihier k bonusovým levlom. Tie sú po dohraní základnej hry skutočný challenge. Niektoré...

AC karty

1. června 2017 v 22:22 | Alexandra |  O hrách
Súper položil na stôl ďalšiu kartu. Ale hráč na ňu nevidí. Obyčajnej verejnosti nie je viditeľná. Mohol by to byť špión alebo iba ďalší zo spojencov. Každopádne je to ďalšia súčasť plánu nepriateľa. Ak ak chce hráč vyhrať, musí prejsť cez rozum súperovi. A to nie je vždy jednoduché. Hráč si vybral ďalšie dve karty z kopy a na more pridal svojho kapitána. Bol to prví muž na mori a nepriateľ teda nebol chránený. Musí tam čo najskôr postaviť niekoho. Zatarasiť cestu. Inak mu bude na brehoch kradnúť zbrane a brnenie. A možno aj niečo cennejšie...
Takto nejako si predstavujem Assassin's Creed hru s kartami. Strategická, logická a riskantná. Len škoda, že neexistuje. A to presne dáva fanúšikom možnosť vytvoriť si vlastnú hru. Niekto už sa určite pokúšal niečo podobné vytvoriť, no keďže zatiaľ nikde nič, mám šancu ja.
Už je to nejaký ten piatok čo v hlave držím vlastnosti hlavných postáv. Stačilo to len spísať. A vymyslieť základné vlastnosti nie len pre assassínov, ale aj pre templárov. Tak isto aj spojencov a nejakú tú pomoc od obyčajných ľudí žijúcich v meste.
Až keď som si to celé rozpísala, už sa mi to také jednoduché nezdalo. No za deň som vymyslela polovicu pravidiel hry, priestory, predmety, ktoré sa budú používať, ako zbrane a brnenie, a zrazu bola nádej späť.
Jediným závažnejším problémom sa zdajú byť templári. Aby som ich mohla všetkých spísať a potom rozpísať ich vlastnosti, bude potrebné na dlhšiu dobu sa opäť ponoriť do hier a kníh. Chvíľku to potrvá...